Fotók recept nélkül

2009. április 12., vasárnap

Kiflik



Reggeli kifli
(16 kiflihez)

1 teáskanál só
1 evőkanál cukor
10 dkg puha vaj
1 tojás
60 dkg liszt
3 evőkanál sovány tejpor (én nem tettem bele)
1 teáskanál szárított élesztő
(plusz 1 tojássárga a kenéshez)

A kenyérsütő gépbe öntöttem 360 ml vizet (langyosat), majd beletettem a sót, a vajat, a tojást, a lisztet. A lisztbe mélyedést csináltam, oda tettem a cukrot és az élesztőt.
Beállítottam a kívánt programra (az enyémen 8-as), és otthagytam.
Mikor kész lett, kivettem, átgyúrtam, két cipóra osztottam, 5 percig pihentettem.
Közben előmelegítettem a sütőt 200 fokra. 
A cipókat lisztezett deszkán kb. 30 cm átmérőjűre nyújtottam. A tésztakört 8 felé vágtam, az egyes háromszögeket kicsit nagyobbra nyújtottam.
4 félét csináltam, az egyik natúr lett, azaz simán feltekertem (a nagyobb oldalánál kezdtem tekerni). A másodikba sajtot tettem (a tetejét is megszórtam vele), a harmadikba napraforgómagot, ezt kívülről szezámmaggal szórtam meg, a negyedikbe pedig aprított étcsokit, ezt kívülről tortadarával "jelöltem meg". 
Tehát a feltekerés után tepsire tettem, még 20 percig pihentettem. Megkentem tojássárgával, ekkor jöttek a már említett "jelzések".
A sütőben 20-25 perc alatt aranybarnára sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...