Fotók recept nélkül

2009. március 26., csütörtök

Fordított almás karamellás süti

Összedobtam egy fincsi sütit, kép most nincs tőlem (a receptes itt van: Almás süti ), de az íz... nyami :)
Receptje:


Fordított almás karamellás süti (kb. 26 cm átmérőjű piteformához)
3 nagyobb, savanykás alma
25 dkg liszt
20 dkg cukor, ebből 2-3 evőkanálnyi a karamellhez
1 tojás
1,5 dl tej (nekem kicsit több kellett belőle)
8 dkg vaj
fél zacskó sütőpor
egy fél citrom leve
némi vanília, fahéj
A piteformát alaposan kikentem vajjal/margarinnal, majd egyenletesen beleterítettem a 2-3 ek. cukrot. Az almákat meghámoztam és a magházukat kiszedtem, majd nem túl vékony szeleteket vágtam belőlük. Legyezőformában (kicsit egymásra csúsztatva) a formába rendezgettem a szeleteket.
A margarint/vajat és a cukrot felvertem és hozzákevertem a tojást. Beleszórtam a lisztet, a fahéjat, vaníliát, és a sütőport, a citromlevet és a tejet hozzáöntöttem és alaposan összeforgattam az egészet. A keveréket rákanalaztam az almára, majd az egészet előmelegített sütőben 180 C°-on 35-40 percig sütöttem.
A sütőből kivéve pár percet hűlni hagytam, majd egy nagyobb tányért borítottam a tetejére és a formával alaposan összeszorítva megfordítottam az egészet. Így a tészta került alulra, az illatos, karamelles alma pedig a tetejére.
(Az esetlegesen a piteformában maradt alma, tészta és karamelldarabokat nyugodtan kanalazzuk be a konyhapult mellett állva még azon melegében….)
Na, ez valami isteni, nálunk sűrűn lesz az étlapon, az biztos ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...