Fotók recept nélkül

2010. szeptember 8., szerda

Vajas toastkenyér

Miután a párom meglepett (na jó, a beszerzésről tudtam... :)) egy ilyennel: 
úgy gondoltam, ki is próbálom. Kerestem hozzá egy jó kis receptet, és mivel csak próbaképp akartam csinálni valamit, ezt választottam (erősen behatárolt az itthon lévő liszt mennyisége...), fél adaggal...

Vajas toastkenyér:
2 teáskanál só
45 dkg liszt
1 teáskanál cukor
5 dkg puha vaj
1 1/2 teáskanál szárított élesztő
320 ml víz

Namármost. Pár szó a kenyérsütővel való sütésről:
Ajánlatos a keverőlapátot használat előtt bevajazni. Először a folyékony dolgokat kell a gépbe pakolni (víz, olaj, tojás, vaj (olvasztott), tej), majd a sót, cukrot, egyéb ízesítőket, lisztet és a tetejére a szárított élesztőt.
Lehet használni sima friss élesztőt is, ekkor ez a folyékony dolgok közé kerül.
Utána pofonegyszerű a dolog. Kiválasztjuk a programot (a gép füzetében minden benne van), a kenyér súlyát és színét. Aztán hadd dolgozzon.

A kenyérrel kapcsolatban én nem vizet használtam, hanem 3,5%-os tejet.
Ilyen lett az első:

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...