Fotók recept nélkül

2009. március 16., hétfő

Kajcsik a 9. fordulóra

Sokmindent főztem, szombaton 5 óra hosszán át a konyhában tettem-vettem :) Íme az eredmény:
Husileves (ahogy én csinálom - egyik fajta):
Végy egy csomó husit vagy hozzá hasonló dolgot (én farhátat, csirkelábat, csirkemájat-szívvel, pulykazúzát szereztem be), keríts egy csomó zöldséget (nálam sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé, karfiol, krumpli, fokhagyma, borsó volt). Készíts elő mindent, és így fogj neki:
Felkarikáztam a répát, és egy nagy fazékba kis olajat tettem, majd beleraktam a répát, és addig pirítottam, míg szép sárga színe lett az olajnak. Aztán a kis hasábra felvágott fehérrépát is hozzáraktam, majd felöntöttem vízzel. Beleraktam a megmosott farhátat, sóztam, borsoztam. Mikor felforrt, leszedtem a habját. Aztán tovább dúsítottam a levest: beletettem a csirkelábat. Majd kicsit később jött a zeller, a karalábé, megint később a pulykazúza, majd legvégül a karfiol, a krumpli, a szív-máj, a borsó és a fokhagyma.
Így nézett ki:


Aztán összedobtam egy nagyon nagy adag sztrapacskát (rendesen reszelt krumplival, juhtúróval...). Erről sajnos nem készült fotó, de majd a legközelebbi készítésnél pótolom.

Készítettem még muffint is, aminél jó szokásomhoz híven átírtam a receptet :)


Hozzávalók: 4 tojás, 10 dkg olvasztott vaj, 2 ek kakaó, 3,5 dl liszt, 2 dl cukor, 1 tk. van.cukor, 2 tk. sütőpor, 25 dkg gesztenyemassza, fél tábla fehércsoki, pici só.

Vasárnapra, az igazi évfordulós napra sütöttem csirkecombot, és Hasselback burgonyát csináltam hozzá. 

És jött a meglepi: még szombat este megsütöttem a sima piskótát, amit kivételesen maciformában sütöttem meg :) (4 tojás, 4 ek. liszt, 4 ek. cukor, pici sütőpor, pici só)
Csináltam hozzá a muffinnál maradt fél tábla fehércsokiból habos csokiszószt megbolondítva pár kocka étcsokival. Valami mennyei lett, csak elfelejtettem a művet lefényképezni (majd legközelebb)


Főzésből Mackótól csillagos ötöst kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...