Fotók recept nélkül

2014. március 17., hétfő

Gesztenyés cupcake

Katucikonyhánál találtam a receptet, de szokásomhoz híven volt benne átalakítás.
http://katucikonyha.blogspot.hu/2014/03/gesztenyes-cupcake.html

Az alapreceptet egy az egyben megtartottam:
10 dkg vaj
fél csomag (12,5 dkg) gesztenyemassza
2 tojás
10 dkg nádcukor
1 tk vanília-kivonat
1 tk rum
10 dkg liszt
1 tk sütőpor
egy kis aprított csokoládé v. csokoládélencse

Krém:
a másik fél gesztenye
1 tk rum
egy evőkanál liszt
1 dl tej
10 dkg vaj

A cupcake-ekhez a szokásos módon elkészítjük a tésztát. A tojást habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a vaníliát és a rumot, majd a sütőporos lisztet, az olvasztott vajat, majd a gesztenyét. Legvégül belekeverjük a csokoládét. Muffinkapszlikba adagoljuk, 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük.

A krém az eredeti recept szerint mascarpones, de mivel nálam most a tejes cuccokból csak a laktózmentesek jönnek be, így kb. egy deci tejből és egy evőkanál lisztből alapkrémet főztem, belekevertem 10 dkg vajat, majd a gesztenyét és egy kis rumot. Kihűtöttem, nyomócsőbe tettem, és feldíszítettem a cupcake-eket. Ha nem teszünk csokit a cupcake belsejébe, akkor kiskanállal kivájhatjuk, és abba is mehet a krémből. Végül némi csokiforgáccsal díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...