Fotók recept nélkül

2013. március 11., hétfő

Rétes háromszor

Túrós-gesztenyés-mákos rétes
Túrós töltelék:
Fél kiló túróhoz hozzáöntöttem egy fél citrom kifacsart levét, a fél citrom reszelt héját, két tojássárgát (a fehérjét külön felvertem habnak), ízlés szerint cukrot (egyébként 4 ek., de én nem szeretem túl édesen mostanában a dolgokat), pici sót, 2 ek. búzadarát, 2 ek. tejfölt, egy kikapart vaníliarúd belsejét. Ezeket összekevertem, majd hozzáadtam és óvatosan összekevertem a fent említett felvert tojásfehérjével.

Gesztenyés töltelék:
Két csomag gesztenyepüréhez tettem két tojássárgát (a fehérjét szintén habnak vertem fel), 2 dl. tejet, pici rumot, összekevertem, majd a tojásfehérjével is óvatosan lazítottam.

Mákos-citromos töltelék:
8 ek. mákot megdaráltam, hozzáadtam egy vaníliarúd kikapart belsejét, egy fél citrom kifacsart levét, a fél citrom reszelt héját, pici cukrot (kb. 2 ek. porcukrot), 1 tojássárgát, 1 pucolt almát reszelve. Ezeket összekevertem, majd ebbe is ment a felvert tojásfehérje.

A réteseket (Tante Fanny - 3x2 lapos csomag) kettesével használtam. A két réteslap között megkentem tejföl és olaj keverékével, majd alul kihagytam egy kb. 10 cm-es helyet, a következő 10 cm-t kicsit megszórtam zsemlemorzsával (a gesztenyés töltelék alatt darált kekszmorzsa van), majd az egyes töltelékek mennyiségét elfeleztem (hogy elég legyen a másik rúdra is), és egyenletesen elosztottam a morzsás területen.
Feltekertem, közben pedig figyeltem, hogy a morzsás terület mikor van alul és mikor felül. Úgy tettem a tepsire, hogy a morzsás rész alulra kerüljön.
Hasonlóan jártam el a maradék 5 rúdnál is, amikor egy adag (3 rúd fért a tepsire) készen volt, megkentem a tetejüket is olajos tejföllel, majd aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...