Fotók recept nélkül

2009. december 8., kedd

Sült kacsamell

Végy egy kacsamellet. Fűszerezd be azzal, amivel szeretnéd. Én besóztam, megszórtam borssal, meghintettem majorannával illetve raktam rá rozmaringot, kakukkfüvet és zsályát. Hagyd állni legalább egy jó félórát. Utána végy elő egy kis serpenyőt, amibe belefér. Önts alá egy nagyon minimális mennyiségű olajat. Rakd bele a bőrös felével lefelé, és kezdd el sütni. Amikor már piros a bőrös fele, akkor fordítsd meg. Erre az oldalára süss kérget, azaz addig hagyd sülni, amíg mindenhol kap egy kis színt. Ekkor költöztesd át az egészet egy tepsibe. Önts alá egy minimális mennyiségű vizet, fedd le alufóliával és told előmelegített sütőbe. Süssd legalább egy jó fél-háromnegyed óráig. Utána pihentesd egy kicsit, mielőtt felszeletelnéd.
Illik hozzá a narancsmártás: Végy 3 narancsot, reszeld le a héját, facsard ki a levét. Egy serpenyőbe tegyél 3 ek. mézet. Kezdd el melegíteni, majd mikor habzik, rakd bele a narancs héját és a narancslevet. Kavard el, majd közben egy kiskanálnyi keményítőt keverj el egy kis pohár vízben, és az egészet öntsd a szószhoz. Addig kevergesd, míg selymes mártásszerű lesz.
Nekem ilyen lett: 
(ezen nincs narancsmártás - szerintem az én tányérom volt :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...