Fotók recept nélkül

2013. január 18., péntek

Turbó kelt tészta alaprecept

Mivel a héten rá voltam éhezve (és még most is vagyok :)) a kelt tésztákra, íme az alaprecept:


300 g graham liszt 1050 kcal
300 g finomliszt 1017 kcal
1 evőkanál (16 g) kristálycukor  64 kcal
2 darab (104 g) tojás 186 kcal
3 dl (300 g) tej (általános) 186 kcal
7 dkg vaj 522 kcal
3,5 dkg élesztő 36 kcal

Összesen:  1030,5 g /  3061 kcal


Keverőtálba tesszük a liszteket, egy teáskanál sót, a cukrot, a felfuttatott élesztőt, 1 tojást, és az olvasztott vajat.
Összedagasztjuk, 15 percig kelesztjük. Kinyújtjuk és mehet rá a töltelék.
Nálam ilyenek voltak eddig:
- sajtos-magos (recept az előző posztban - eddig ez a legjobb változat)
- szedres-csokis (mélyhűtött szedret aprítógépben pürésítettem, megkentem vele a tésztát, megszórtam apró csokibogyóval)
- túrós-magos (a tésztát tejföllel kentem meg, erre jött a túró, amihez tettem egy kis tejfölt, hogy jobban kenhető legyen, majd erre jött a saláta magkeverék)

Feltekerjük, ujjnyi szeleteket vágunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük, megkenjük a másik tojással, amit előtte kissé felverünk.
15 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...